Albin Ekdal lanserar NLY Man

Fotbollsspelaren Albin Ekdal har tecknat ett avtal med NLY Scandinavia AB, som ingår i koncernen CDON Group som är Nordens ledande e-handelskoncern för försäljning av kläder på internet. Företaget har     t ex sålt kläder på siten nelly.com sedan 2004. I o m avtalet blir Albin företagets ansikte utåt i samband med lanseringen av deras nya site inriktad mot killar och män ”NLY Man”. Albin kommer under 2-3 veckor i februari och mars synas bl a i magazines, på internet, i TV och i företagets egna kanaler på Facebook och Instagram.

NLY Mans site ser du här: http://nlyman.com/se/kläder-för-män/

Wagnsson Sports & Entertainment talade med Albin efter det att han hade filmats och fotograferats nere på Sardinien inför den aktuella reklamkampanjen.

Hur känns det att vara med i lanseringen av NLY Man?

– Det är kul att vara med från start med NLY Man, och jag är glad att dom ville ha just mig som ansikte utåt.

Hur pass intresserad är du av kläder?

– Jag skulle säga att jag är ganska intresserad av kläder, men på en bra nivå. Jag gillar att klä mig snyggt och att hitta nya snygga plagg.

Vilken klädstil hade du sagt att du har?

– Svårt att säga men kanske en blandning av det relativt lågmälda svenska modet och lite mer vågade detaljer och accessoarer.

Hur mycket tid lägger du ned på att köpa kläder på en månad eller ett år?

– Ingen aning om hur mycket tid jag lägger ner, jag brukar titta en del på internet, vilket är både lättare och mer bekvämt än att gå i butiker och stångas med en massa andra människor.

Har din klädstil ändrats något sedan du flyttade till Italien?

– Min stil har inte ändrats speciellt mycket sedan jag kom till Italien, men självklart har jag nu lyxen att kunna välja på lite mer märken eftersom jag tjänar mer pengar nu än vad jag gjorde i Sverige.

Kommer vi få se dig mera som klädmodell i framtiden?

– Ja det tror jag, men det är väl upp till företagen ifall dom tycker jag passar som modell för just deras märke.